Program Studi

R. K. Abdul Rozzaq Wijaya, S.Pd., M.Li

Ketua Program Studi s1 - bahasa-inggris

Fakultas

Hukum dan Bisnis

Nama Program Studi

s1 - bahasa-inggris

Deskripsi Program Studi


Fakultas Hukum dan Bisnis mempunyai 4 program studi, yaitu: S-1 Manajemen, S-1 Hukum, S-1 Akuntansi, dan S-1 Bahasa Inggris. Program Studi S-1 Bahasa Inggris didirikan sesuai dengan SK Menteri Riset Teknologi dan Pendidikan Tinggi Republik Indonesia dengan No. 729/KPT/I/2018 pada tanggal 29 Agustus 2018. Visi Fakultas Hukum dan Bisnis yaitu “Menjadi Fakultas Hukum dan Bisnis unggulan di tingkat internasional dalam bidang bisnis dan kewirausahaan dengan mewujudkan masyarakat ilmiah yang memiliki karakter displin, jujur, adil, dan profesional pada tahun 2038”. Sementara visi keilmuan Program Studi S-1 Bahasa Inggris yaitu “Menjadi Program Studi S-1 Bahasa Inggris yang Unggul dalam Bidang English Business Conversation dalam Mendukung Bahasa Inggris yang Mencakup Studi Bahasa, Penguasaan Bahasa, Komunikasi, dan Teori Bahasa”.


The Faculty of Law and Business offers four undergraduate study programs: Bachelor of Management, Bachelor of Law, Bachelor of Accounting, and Bachelor of English. The Bachelor of English Study Program was established based on the Decree of the Minister of Research, Technology, and Higher Education of the Republic of Indonesia No. 729/KPT/I/2018 dated August 29, 2018. The vision of the Faculty of Law and Business is: “To become an internationally recognized Faculty of Law and Business in the fields of business and entrepreneurship by creating an academic community characterized by discipline, honesty, fairness, and professionalism by the year 2038.” Meanwhile, the academic vision of the Bachelor of English Study Program is: “To become an excellent Bachelor of English Study Program in the field of English Business Conversation in support of English language education encompassing language studies, language proficiency, communication, and linguistic theory.”

Tujuan


  1. Melatih lulusan bahasa Inggris yang profesional dan kompeten dalam bidang percakapan bahasa Inggris bisnis, persaingan dan rasa tanggung jawab yang tinggi. 
  2. Mewujudkan mahasiswa yang berdaya saing dalam suasana debat dan kompetisi lisan di tingkat lokal, regional dan nasional sebagai sarana meningkatkan percakapan bisnis dalam bahasa Inggris.
  3. Produksi penelitian di bidang bahasa Inggris dapat menghasilkan produk- produk inovatif yang dapat digunakan untuk peningkatan keterampilan komunikasi bahasa Inggris bisnis.
  4. Produksi pekerjaan umum dapat bermanfaat bagi masyarakat dalam lingkungan bisnis.
  5. Menjalin kemitraan dengan berbagai pemangku kepentingan untuk mendukung kegiatan pendidikan, penelitian, pengabdian masyarakat, dan pengembangan bahasa Inggris internal.


  1. To train English graduates who are professional and competent in the field of business English conversation, with strong competitiveness and a high sense of responsibility.

  2. To develop students who are competitive in debates and oral competitions at the local, regional, and national levels as a means to enhance business English conversation skills.

  3. To produce research in the field of English that results in innovative products that can be used to improve business English communication skills.

  4. To produce community service work that benefits society within the business environment.

  5. To establish partnerships with various stakeholders to support educational activities, research, community service, and the development of internal English language proficiency.

Visi


Menjadi  Program  Studi  Bahasa Inggris yang unggul  di bidang bisnis dan kewirausahaan berbasis English Business Conversation di Tingkat Internasional tahun 2028.


To become an excellent English Study Program in the field of business and entrepreneurship based on English Business Conversation at the international level by 2028.

Misi


  1. Menyelenggarakan Program Studi S-1 Bahasa Inggris yang menitik beratkan pada kemampuan lisan dan tulis dengan suasana dialogis untuk menunjang kemampuan English Business Conversation. 
  2. Mengembangkan jiwa kompetitif mahasiswa dalam suasana debate contest dan speech contest secara lokal, regional, dan nasional sebagai penunjang peningkatan English Business Conversation. 
  3. Menyelengarakanpenelitian dibidang bahasa Inggris yang dimanfaatkan dalam dunia bisnis untuk meningkatkan kualitas dan kompetensi mahasiswa dalam English Business Conversation.
  4. Menyelengarakan Pengabdian Masyarakat di bidang bahasa Inggris yang dapat meningkatkan kemampuan bahasa Inggris di masyarakat terutama di dunia bisnis.
  5. Mengembangkan kerjasama dan membangun jejaring yang sinergis di bidang Bahasa Inggris khususnya English Business Conversation dengan pihak pemerintah, kedutaan, dinas pariwisata, industri pertelevisian, Media massa, perusahaan-perusahaan BUMN baik di tingkat nasional maupun internasional.


  1. To conduct an undergraduate English Study Program that emphasizes oral and written communication skills in a dialogical atmosphere to support English Business Conversation proficiency.

  2. To develop students' competitive spirit through debate and speech contests at local, regional, and national levels as a means to enhance English Business Conversation skills.

  3. To conduct research in the field of English that is applicable in the business world to improve the quality and competence of students in English Business Conversation.

  4. To carry out community service in the field of English that can enhance English language skills in society, especially in the business sector.

  5. To develop partnerships and build synergistic networks in the field of English, particularly English Business Conversation, with government institutions, embassies, tourism departments, television industries, mass media, and state-owned enterprises at both national and international levels.